Mijn bestelling voldoet niet aan de verwachtingen, kan ik het retourneren?
Hoewel je bij ons uitsluitend kwaliteitsproducten kunt bestellen, kan het natuurlijk gebeuren dat je iets anders krijgt dan je verwacht had. Wij versturen jaarlijks duizenden pakketten met echte honing en bijenproducten.
Omdat het inpakken allemaal met de grootste zorg handmatig gebeurt, kan het toch gebeuren dat er een per ongeluk een foutje wordt gemaakt.
Nu de vraag: kan je het artikel of de gehele bestelling dan retourneren? Het antwoord is ja, dat kan!
Onder bepaalde voorwaarden kan je de bestelde honing of een andere bijenproduct naar ons retourneren. Lees onderstaande goed door om te kijken of jouw bestelling of product geretourneerd kan worden.
Als je een of meerdere producten terug wilt sturen, is het belangrijk dat je het op een zeer zorgvuldige wijze verpakt zodat het product ons in goede staat bereikt. De retourzending is namelijk altijd op eigen risico!
![Retourneren pakket met honing. Goed inpakken en terugsturen naar honingonline.nl](https://www.honingonline.nl/wp-content/uploads/2021/11/Honing-bestelling-inpakken-thuisbezorgd-van-de-imker.jpg)
Verkeerd product ontvangen
![Pakket Bestelling Ontvangen Levertijd Honing Post Nl](https://www.honingonline.nl/wp-content/uploads/2021/09/Pakket-bestelling-ontvangen-levertijd-honing-post-nl.jpg)
Als je jouw pakket hebt ontvangen, check je natuurlijk altijd als eerste of alle producten aanwezig zijn.
Als je iets mist, adviseren we om nog een keer goed te kijken of het ontbrekende producten niet ergens tussen de het beschermende papier zit.
Blijkt bij de controle dat je een product niet hebt ontvangen? Neem dan direct contact op met de klantenservice. Dit kan je doen door op de opdrachtbevstiging die je per mail hebt gehad te reageren.
Verkeerd product
Een heel enkele doet onze inpakker een verkeerd product in de doos. Kan gebeuren, een foutje is menselijk toch?
Als je een verkeerd product hebt ontvangen, kan je dit kosteloos retourneren, we sturen je dan alsnog het juiste product toe of storten het aankoopbedrag terug zodra we het product in goede staat hebben ontvangen.
Neem contact op met de klantenservice om te retourneren.
Anders dan verwacht
![Honingonline 500x500](https://www.honingonline.nl/wp-content/uploads/2021/10/HONINGONLINE-500x500-1.png)
Je hebt honing of een ander bijenproduct bij ons besteld. Je hebt het op de foto gezien en de beschrijving goed gelezen, maar toch is het product net even anders dan je jezelf had voorgesteld.
Daarom wil je dat product graag terugsturen, omdat je er eigenlijk niets mee ga doen. Kan dat?
In sommige gevallen wel. Echter, omdat het om levensmiddelen gaat, kunnen we niet alle retouraanvragen honoreren. In een van de 2 onderstaande situaties kan je het product retourneren:
- Bij aantoonbaar bederf binnen de houdbaarheidstermijn en juiste bewaaromstandigheden.
- Ongeopende producten mits we binnen 7 dagen na het ontvangst retourmelding ontvangen. Geopende producten nemen we nooit retour.
In het eerste geval is het retourneren vanzelfsprekend gratis. Maar als je het product terug wilt sturen omdat het anders is dan je verwacht had, zijn de verzendkosten alsmede het risico voor jouw eigen rekening.
Neem contact op met de klantenservice om te retourneren.
Schade door transport
![Verzendkosten PostNL gratis verzending honing webshop HONINGonline.nl](https://www.honingonline.nl/wp-content/uploads/2021/09/Verzending-bestelling-levertijd-honing-post-nl.jpg)
Je pakket is binnengekomen, maar al snel kom je erachter: hier zit iets niet goed! De honing drukt eruit: je pakket is beschadigd.
Wat te doen bij schade?
Omdat schade aan honingpotten meestal een kliederboel geeft, hoef je jouw beschadigde pakket vrijwel nooit te retourneren.
Natuurlijk gaan wij het wel netjes voor je oplossen en zorgen dat de schade redelijkerwijs gecompenseerd wordt! Wat te doen bij schade:
- Maak foto’s waarop alle schade en heel gebleven producten goed zichtbaar zijn.
- Maak een foto van de verzenddoos met daarop zichtbar het label met adres en barcode.
- Spoel alles wat niet beschadigd is af met handwarm water.
- Stuur uiterlijk binnen 2 dagen na ontvangst van jouw pakket de foto’s naar onze klantenservice o.v.v. het bestelnummer.
Onze klantenservice zal vervolgens zo spoedig mogelijk een passende oplossing aanbieden.
Neem contact op met de klantenservice om te retourneren.
Teleurstelling voorkomen? Kom dan naar onze honingwinkel!
Wil je er zeker van zijn dat je product aan de verwachtingen voldoet? Kom het dan in onze honingwinkel kopen. Hier kan je alle soorten honing zien en voelen voordat je het koopt!
Laat je adviseren door een van onze honingspecialisten en voorkom zo teleurstellingen. Bekijk hier openingstijden en adres van de winkel.
Als je aanvullende vragen hebt over de voortgang van jouw bestelling, kan je altijd contact opnemen met onze klantenservice.